Aangekomen in arusha

27 juni 2017 - Arusha, Tanzania

Zaterdag 24 juni

Na een laatste opruim actie thuis en het inpakken van de auto om stipt 15 u naar Düsseldorf getogen. Een goed begin is...... De afgifte van de auto was een volgend loslaten. Hop met de transfer naar de AirPort en inchecken. Met het inchecken zijn we allemaal bij elkaar gezet we zaten eerst door het hele vliegtuig heen. Met dank aan de dames van Lufthansa. Frankfurt AirPort

Na een korte stop/ overstap in Frankfurt  vertrokken wij om 22:05uur naar Addis Abeba. De aankomst zondag 25 juni om 6:15uur en overstap naar Kilimanjaro. In vliegtuig hadden we luxe bediening, mooie Ethiopische mensen en ook alle omroepen in Afrikaanse taal. We liepen al helemaal warm.  We stappen in een geheel andere wereld. Kleurrijk, levendig en heerlijke chaos op het vliegveld. Toch enigszins wat brak van de nachtvlucht checken we in om naar Kilimanjaro te vliegen om 10:20uur. Helaas voor ons loopt de vertraging flink op. Om 15:00uur kunnen we eindelijk richting Kilimanjaro met een omweg via Zanzibar. Een kleine omweg maar dat mag de pret niet drukken zijn we daar ook maar mooi geweest. En dan om 21:00uur landen we op Arusha international AirPort. Een mooi klein en overzichtelijk vliegveld. Stel je Schiphol maar voor in de jaren 30. Na het halen van en toeristen visum de paspoort controle en het halen van onze koffers ( als een wonder zijn ze er allemaal aangekomen), kunnen we in de 2 klaar staande taxi's naar Arusha. Rond middernacht komen we dan aan in ons Guesthouse en schuiven we zo ons bedje in.

Op de foto's impressie van de reis en ons thuis voor komende 4 weken. Ons onderkomen voor 4 weken

1. Aart:
    27 juni 2017
    welkom leeuwtjes! enjoy
  2. Maike Bonthuis:
    27 juni 2017
    Wat bijzonder om jullie daar te zien. Ik kan bijna de geur ruiken van de tuin van jullie huis. Leuk zo die was daar in mooie banen. Wat een reis; nog bijkomen lijkt mij. En dan alvast muziek voorbereiden met de ukelele. Hoe is het slapen? Lukt het? Zijn er de harde geluiden van de krekels/insecten? Die kunnen oorverdovend zijn 's avonds. Het huis is heel westers gebouwd, is dit een uitzondering? Veel liefs, Maike
  3. Opa Hans:
    1 juli 2017
    De 1e week voltooid! En nu nog puf voor weekend -avonturen? Geniet met volle teugen dit weekend jullie mooie huis. Kijk uit naar je volgende blog. Vrede en Goeds voor deze 2e week! En Verwonder Je.......