Wist u dat?

6 augustus 2017 - Arusha, Tanzania

-Wij in Tanzania veel droogte, armoedige en overbevolkte gebieden hebben gezien.

-Armoede en rijkdom dicht naast elkaar liggen.

-De meeste mensen hier vooral druk zijn om in hun primaire bestaan te voorzien.

-Iedereen ook boer is en daarnaast nog een klein baantje heeft als gids of taxidriver.

-het eerste primaire geld gebruikt wordt voor het kopen van zout of om de school van de kinderen te betalen.

-Wij, ondanks de armoede, blijde gezichten, vrolijkheid, gastvrijheid, geen boosheid, angst of sacherijn zagen.

-Dit voor ons wennen zal zijn als we straks terug zijn.

-Mensen ons altijd erg behulpzaam zijn. Soms zelfs wat overdone.

-Wij blij zijn als we ons eigen potje weer mogen koken.

-In Tanzania goed bier te krijgen is van verschillende eigen merken. Heerlijk en geen Heineken ;)

-Het openbaar vervoer vanaf vertrek tot aankomst naadloos op elkaar aansluit. Daar kunnen ze nog wat van leren bij ons.

-we met een stop tijdens een wandeling of anders een bezienswaardigheid zijn.

-De mensen hiervoor water naar de pomp moeten lopen.

-De mensen overal naar toe lopen. Werk, school etc.

-Wij ons nooit onveilig hebben gevoeld.

-Wij er 50 miljoen vriendjes en vriendinnetje bij hebben gekregen.

-6 weken een mooie periode is om het land en de mensen te leren kennen.

-Wij vol van de indrukken en ervaringen terug komen

-Wij alle mensen die ons de afgelopen weken hebben geholpen met wat dan ook hartelijk danken. Het was voor ons allemaal een onvergetelijke ervaring!

-Wij kijken inmiddels met zn zessen naar het vliegtuig dat ons zo gaat meenemen en nemen afscheid van een bijzondere vakantie in een bijzonder land.

Kwaheri Tanzania

1. Gon:
    6 augustus 2017
    Goede reis terug en erg leuk om jullie verhalen te volgen!
  2. Oma Janneke:
    6 augustus 2017
    Dag Lieve Leeuwtjes! Inmiddels op de terugreis, vol van indrukken....
    Een goede landing in ons vlakke landje en tot gauw, hoop ik!
  3. Koos van der Ree Doolaard:
    6 augustus 2017
    Wow. Genoten van jullie verhalen.
    Kom veilig weer thuis en geniet van de herinneringen en de verijkende en verreikende ervaringen die jullie hebben opgedaan en waarin je jezelf, elkaar en heel veel mooie mensen bent tegengekomen. Zowel letterlijk als figuurlijk. Dat blijft je beslist bij.
  4. Liesbeth:
    7 augustus 2017
    Lieve familie echt thuis komen zal wel even tijd nodig hebben na al die fantastische
    ervaringen. Je ziel komt te paard zegt men toch!
    Ik heb genoten van jullie mooie verslagen en foto's; dank daarvoor.
    Samen nagenieten van de heel bijzondere reis die jullie zeker nooit vergeten.
    warme groet van Liesbeth
  5. Marlous:
    29 augustus 2017
    Wauw Winfried, wat ontzettend gaaf om te lezen en te zien! Was vast wennen in ons nieuwe pand hier!